Avi Avital i jego mandolina
"Nie szukałem mandoliny: to ona znalazła mnie". Przypadkowo, jako dziecko, Avi Avital odkrył pasję do tego skromnego instrumentu strunowego, tradycyjnie kojarzonego z muzyką popularną i amatorskimi występami. Jego pierwszy nauczyciel, z zawodu skrzypek, zainspirował go do przeciwstawienia się granicom gatunkowym i nauczenia się grania muzyki klasycznej. Izraelski muzyk stał się obecnie największym ambasadorem mandoliny, wykonując na całym świecie wrażliwe aranżacje utworów barokowych.