Przy stole w... Materze
Matera leży na południu Włoch, w regionie Basilicata. Do lat 60. wielu ludzi żyło tu bardzo biednie. Znajduje to odzwierciedlenie w kuchni: na stole goszczą zboża i chleb, makarony oraz dania jednogarnkowe, jak podawana w glinianym naczyniu pignata.