The 38ᵉ edition of the European Film Awards took place on 17 January 2026 in Berlin. Italian filmmaker Alice Rohrwacher and Norwegian actress, director and screenwriter Liv Ullmann were honoured. This collection features work by these European artists of the silver screen.