The Fabulous History of Money
Gold, silver, bronze or paper: money tells the story of 2,700 years of human history. An essential tool for trade and a symbol of power, it fuelled the expansion of empires and changed the course of civilisations. From ancient cowrie shells to the rise of the first banknotes and cryptocurrencies, this four-part series uncovers the role of money in history.