From the legacy of jazz greats such as Louis Armstrong and Nina Simone to today's up-and-coming scene, unique voices have stood out through the ages. Discover some of them in concerts at festivals and unusual venues, in a variety of languages, that promise to delight your ears as well as your eyes.