Capitalism in America - The Cult of Wealth
From the Gilded Age to the present day, the history of modern America has been one of wealth and power concentrated into the hands of a few families with enormous fortunes. In three episodes, this documentary tells the story of American capitalism over 150 years: From Rockefeller to present day plutocrats, Elon Musk, Jeff Bezos, Steve Jobs, via the Wall Street Crash of 1929 and the subprime crisis of 2007.