A Divided World: 1939-1962
From the Second World War to the 1960s, when the world was divided into East and West, this series traces the lives of six real people, including the German engineer Wernher von Braun, who rose from Nazi ranks to eventually work for NASA, the Soviet leader Nikita Khrushchev and the future Prime Minister of Israel Golda Meir.