Sergei Prokofiev: Peter and the Wolf
Prokofiev wrote Peter and the Wolf in 1936 as a symphonic tale for children, but all ages can enjoy this unique work where the narrated Russian folk story is illustrated marvellously by the orchestra, with each character performed by its own instrument.