Symphony no.7 "Leningrad"
To mark the 50th anniversary of the death of Dmitri Shostakovich, Leipzig's Gewandhaus Orchestra has devoted a festival to the composer in which almost all his works will be performed. The highlight of the event is Symphony No. 7, known as ‘Leningrad’, which denounces war and totalitarianism. A message that is now more relevant than ever.