Isabel Allende: A Writer in Exile
She is one of the most successful Latin American writers alive today. With her latest book The Wind Knows My Name, Isabel Allende, born in 1942, hits on a controversial subject in the USA, her adopted homeland. The novel tells the true story of a girl who is forcibly separated from her mother at the border. This documentary tells Allende's life story as well as focusing on her work.