Meshuggah
Swedish extreme metal pioneers Meshuggah are renowned for their virtuoso style. Founded in 1987, the band has forged a unique sound, characterised by complex polyrhythms and aggressive riffs. It's almost as if the boundaries of metal are pushed further every time this band takes to the stage.