W Iranie kryzys gospodarczy wywołał masowe protesty obywateli przeciw autorytarnemu reżimowi. Brutalne represje wobec demonstrantów spotęgowały napięcie, a ataki USA i Izraela na irańskie miasta w lutym 2026 r. sprawiły, że lokalny bunt przerodził się w międzynarodowy kryzys.