Daniił Trifonow
Dmitrij Szostakowicz jest jednym z największych kompozytorów XX w. W programie koncertu inauguracyjnego Festiwalu Szostakowicza w Lipsku znalazły się: Uwertura świąteczna (ros. Prazdnichnaya uvertyura), niezwykle popularny II koncert fortepianowy F-dur i IV symfonia c-moll Szostakowicza. Wykona je rosyjski pianista Daniił Trifonow, który przez "London Times" został nazwany "najbardziej zdumiewającym pianistą naszych czasów”, oraz Gewandhaus.