"Carmen" Georges'a Bizeta
Słynna opera Bizeta z mezzosopranistką Gaëlle Arquez przenosi nas przez kolejne stulecia w pełnej przepychu Salle Favart. Odważna produkcja w reżyserii Andreasa Homokiego pod dyrekcją Louisa Langrée.
Suknie z falbanami i kapelusze zdobione kwiatami dla pań, surduty i cylindry dla panów: rozweselona publiczność przygotowuje się do odtworzonej na scenie premiery "Carmen" 3 marca 1875 roku. Panowie rozmawiają, gdy pojawia się nieznajoma. Zatroskana młoda dziewczyna szuka Don José, swojego narzeczonego, brygadiera pełniącego służbę w Sewilli. Gdy Don José słyszy, że poszukuje go młoda dama, domyśla się, że musi to być Micaëla, jego narzeczona. Żołnierze obserwują grupę żywiołowych Andaluzyjek opuszczających sąsiednią manufakturę tytoniu. Kobiety żartują otwarcie z bałamutnych obietnic swoich zalotników. Jest wśród nich Carmen, obiekt pożądania wszystkich mężczyzn. Jej uwagę przyciąga Don José, do którego podchodzi, po czym znika, rzucając mu czerwony kwiat wyjęty ze swoich włosów...