Czy da się uniknąć ofiar śmiertelnych na drogach?10 min
Nadmierna prędkość, alkohol, rozmowy i SMSy za kierownicą czy zły stan dróg, to główne przyczyny wypadków samochodowych. Unia Europejska podjęła ambitny plan całkowitego wyeliminowania do 2050 r. wypadków drogowych ze skutkiem śmiertelnym. Podjęto już wiele działań, ale droga do celu jest wciąż daleka i wymaga również zmiany nawyków kierowców. Czy rozwiązaniem problemu może być oddanie kierownicy sztucznej inteligencji?