"Stara kobieta i jezioro" - Film Vivien PieperKrólestwo kobiet
Na południu Meksyku, w mieście Juchitán, istnieje miasto, w którym to kobiety mają ekonomiczną władzę. Jednym z motorów tej gospodarki są fiesty, które odbywają się w mieście, aby uczcić kobiety i ważne momenty w ich życiu. Ta matriarchalna społeczność wywodzi się z liczącej 2500 lat cywilizacji Zapoteków, która również uznawała istnienie trzeciej płci, "muxes", urodzonych jako mężczyźni, ale przyjmujących kobiece role w rodzinie i społeczeństwie. Jak ta kraina kobiet, w jednym z najbardziej maczystowskich krajów na świecie, może nadal stawiać opór współczesnym społecznym trendom?