On the edge of the Antarctic, a group of remote islands are battered by winds and storms. The French Southern and Antarctic Lands are home to unique wildlife: elephant seals, sea lions, killer whales, and thousands of birds, braving temperatures of up to minus 40 degrees. But behind the raw beauty of these landscapes lies an enigma that intrigues scientists: why are these animals subject to such fluctuations in population? This documentary follows teams of researchers in their search for clues.