Science Fiction Revolution
In the 1980s, science fiction created a revolution in cinema with films such as "Blade Runner", "Star Wars", "E.T. - The Extra-Terrestrial", "Back to the Future " and "Terminator". This decade remains an inexhaustible source of inspiration to this day. In this five-part series, the artists who created these legendary worlds tell us how they did it: Screenwriters, visual effects specialists, production designers and producers provide an insight into how they made the films which have inspired generations of moviegoers.