Archaeologists in Nigeria are studying the remains of little-understood civilisations. This two-part documentary looks at the Nok culture and its impressive terracotta figurines and the ancient Yoruba city of Ilé-Ifẹ̀ a centre of artistic production in the Middle Ages.