Mehdi Favéris-Essadi, better known by his stage name DJ Mehdi, was a key figure in the emerging French rap and electro scenes in the 2000s. Thirteen years after his untimely death, director and close friend Thibaut de Longeville sheds light on a pioneering artist. Lauded as a genius by many international musicians, DJ Mehdi is still relatively unknown outside of his native France. This six-part documentary aims to change that by telling his story.