In 2017, two unknown programmers had fun tinkering with an algorithm. The result was a collection of 10,000 pixelated characters with an old-school 8-bit look, CryptoPunks, which they then offered free of charge via blockchain. Who would have known that only three years later they would be worth billions of dollars.