Daniel Trifonov
Fifty years after the death of Dmitri Shostakovich, the Gewandhaus in Leipzig is paying tribute to one of the most played composers of the 20th century with a festival entirely dedicated to him. The programme for the opening concert in the futuristic setting of the Great Hall includes the Piano Concerto No. 2 in F major, with Daniil Trifonov as soloist, and the Symphony No. 4 in C minor.