Alfred Brendel and Claudio Abbado
A tribute to the great Austrian pianist Alfred Brendel, who died at the age of 94 on 17 June 2025. An acclaimed performer of Beethoven, he leaves behind him a musical legacy spanning more than sixty years. His performance of Beethoven's Piano Concerto No. 3 at Lucerne in 2005 was a highlight of the festival, conducted by Claudio Abbado, another icon of classical music.