3 stycznia 2026 roku siły USA przeprowadziły skoordynowany atak na Wenezuelę i pojmały prezydenta Nicolása Maduro, który został przewieziony do USA i ma stanąć przed sądem federalnym pod zarzutami związanymi z narkoterroryzmem. Tymczasową głową państwa została Delcy Rodríguez, a sytuacja w kraju pozostaje niepewna.