Złoto, srebro, brąz, papier, cyfrowy ciąg zer i jedynek, muszle – pieniądz może przyjmować różne formy. W historii ludzkości pojawił się 2700 lat temu w Chinach i Lydii, królestwie na terenie dzisiejszej Turcji. Dziś nie jesteśmy sobie w stanie wyobrazić życia bez pieniędzy. W jaki sposób stały się niezbędne dla ludzkości?