Każda edycja festiwalu jazzowego w Leverkusen to wielkie święto muzyki. Miasto w Nadrenii Północnej-Westfalii staje się stolicą jazzu, ale nie tylko. Funk, soul, blues, muzyka latynoska, rock, pop, hip-hop i muzyka elektroniczna również mają swoje stałe miejsce w programie artystycznej, tygodniowej fety.