Cywilizacje i klimat
Starożytne cywilizacje Egiptu, Rzymu i Grecji imponują swoją organizacyją i kulturą. Jednak mimo swojej potęgi militarnej i niezwykłej zdolności do zapewnienia życia społecznego, w końcu upadły. Ważną rolę odegrały w tym zmiany klimatyczne.