"Requiem A" Svena Helbiga
80 lat po zniszczeniu Drezna i pod wrażeniem obecnych konfliktów Sven Helbig stworzył swoje "Requiem A". Imponująca kompozycja miała swoją premierę w drezdeńskim kościele Św. Krzyża - pięciokrotnie niszczonym i odbudowywanym; dzisiaj jest symbolem oporu, nadziei i przyszłości. Do udziału w tym wydarzeniu zaproszono dwa renomowane zespoły: Dresden Kreuzchor i Sächsische Staatskapelle. Obsadę dopełnił śpiewak operowy René Pape. "Przebaczenie to wielkie słowo, ale jest jedynym kluczem do znalezienia nowego początku” - mówi Helbig. Jego "Requiem" towarzyszy wizualizacja islandzkiego artysty wideo Mániego Sigfússona.