"Platée" Jeana-Philippe’a Rameau
W wyjątkowej inscenizacji Dmitrija Czerniakowa opera Ryszarda Straussa "Salome" pozwala rozwinąć się mrocznej historii. Asmik Grigorian wciela się w olśniewający sposób w rolę Salome, której pragnienie niezależności i zemsty przybiera fatalny obrót. Przedstawienie Opery Państwowej w Hamburgu pod kierownictwem muzycznym Kenta Nagano zapowiada się obiecująco – możemy oczekiwać porywających chwil na ARTE Concert.
W obliczu wędrującego księżyca duch i ciało, w całej swojej wielkości i nędzy, są pochłonięte kłótnią do momentu aż leje się krew dwóch ciał. "Salome" Ryszarda Straussa trzyma się blisko odtwarzającej biblijny materiał wersji Oscara Wilde‘a i opowiada urzekającą historię młodej kobiety, Salome, która przemienia się z narzędzia w rękach swojej matki w niezależną osobowość. W swojej niespełnionej tęsknocie za czymś wyzwalająco odmiennym, takim jak ciało Jochanaana (proroka Jana), pragnie zemsty i żąda jego głowy za swój uwodzicielski taniec.
Opera Państwowa w Hamburgu prezentuje "Salome" w wyjątkowej inscenizacji Dmitrija Czerniakowa pod batutą Kenta Nagano, prowadzącego imponującą muzycznie Państwową Orkiestrę Filharmonii. Asmik Grigorian błyszczy w roli Salome, której los w mrocznej opowieści zmierza ku fatalnemu zwrotowi. Dzięki współpracy utalentowanego zespołu, w tym Eleny Zaytsevy (kostiumy), Gleba Filshtinsky’ego (oświetlenie) i Tatiany Werestchaginy (dramaturgia), przedstawienie zachwyca wizualnie oraz muzycznie.
Strauss oddaje demoniczną dramaturgię Oscara Wilde’a mocnymi dźwiękami, a nieustępliwa muzyka towarzyszy Salome podczas jej podróży życiowej – począwszy od dekadenckiego życia aż do śmierci. To przedstawienie operowe na ARTE Concert obiecuje nie tylko muzyczne i dramatyczne uniesienia, ale pozwoli też zanurzyć się w fascynujący świat Salome.
Przeżyj mroczny blask "Salome" w tym porywającym przedstawieniu Państwowej Opery w Hamburgu – tylko na ARTE Concert. Muzyczne i teatralne arcydzieło, które zanurza się w najgłębsze zakamarki ludzkiej psychiki.