Metale ziem rzadkich: nowa gorączka złota w Europie11 min
Lit, kobalt czy metale ziem rzadkich: Unia Europejska wymieniła 34 surowców krytycznych, od których zależy jej przyszłość. Minerały te są niezbędne dla przemysłu technologicznego, ale także do budowy turbin wiatrowych, paneli fotowoltaicznych i akumulatorów do samochodów elektrycznych.