Urban Dance
In the 1970s, hip-hop music first made its appearance in US neighbourhoods marked by violence and poverty, particularly in New York. Urban dance also emerged along with this revolution, driven by funk and disco loops. From battles to shows, discover the many variations that continue to drive this ever-changing cultural movement.