Contemporary Music
Musical creation underwent some interesting mutations in the aftermath of the Second World War, with artists exploring new modes of expression against the backdrop of a global technological revolution. From the minimalism of Steve Reich to the subtle gestures of Arvo Pärt: The world of contemporary music bristles with creation and innovation. Explore some of the work that continues to resonate with today's world while shaping the music of tomorrow.