Dokument ukazuje mało znany rozdział II wojny światowej: losy ok. 30 000 Francuzów, którzy w latach 1941–1945 walczyli u boku nazistowskich Niemiec w Wehrmachcie i Waffen-SS, m.in. w „Légion des volontaires français” i dywizji „Charlemagne”. Na podstawie niepublikowanych wcześniej źródeł film pokazuje ich udział w walkach na froncie wschodnim, zbrodniach wojennych i Holokauście.