Jedne z najbardziej niedostępnych i tajemniczych rejonów świata – odległe wyspy Crozeta i Kerguelena – są domem dla imponujących ptaków i ssaków morskich. Zmiany liczebności ich populacji, tras wędrówek oraz zagadkowe wahania zachowań są uważnie monitorowane przez naukowców. Wnioski z tych badań mają znaczenie nie tylko dla ekosystemu Oceanu Południowego, lecz także dla zrozumienia globalnych zmian klimatu.