Od XVII do XX wieku z terenów położonych między Renem a Dunajem wyjechały miliony imigrantów. Mieszkańcy tych terenów uciekali przed prześladowaniami religijnymi, głodem, chorobami, wojną. Lepszego życia poszukiwali w tak odległych miejscach jak Ameryka Północna, Afryka czy Rosja.