Co drugi mieszkaniec Monako jest milionerem. Za fasadą oazy luksusu kryje się historia tłumionych powstań, politycznych intryg i zaskakujących sojuszy. Jak księstwu udało się utrzymać suwerenność przez tyle lat? Jak rodzina Grimaldich objęła tę skałę na wybrzeżu Morza Śródziemnego?