50 lat temu, w reakcji na cenzurę i socrealistyczny dogmat krępujący sowiecką sztukę, ośmiu fotografów podłożyło podwaliny pod charkowską szkołę fotografii. Z inicjatywy jednego z przedstawicieli trzeciego pokolenia jej członków miało powstać muzeum poświęcone ruchowi. Jednak rosyjska inwazja wstrzymała te plany. Ten pięcioczęściowy dokument przedstawia nie tylko szkołę charkowską, ale także oddaje głos jej członkom.