Festiwal Szostakowicza 202592 min
W 2025 r. świat muzyki upamiętnia 50. rocznicę śmierci Dmitrija Szostakowicza. Orkiestra Gewandhaus poświęca rosyjskiemu kompozytorowi cały festiwal, zostaną wykonane niemal wszystkie jego dzieła. Jedną z atrakcji będzie wykonanie Symfonii Leningradzkiej, wciąż aktualnej w swojej przestrodze przed wojną i dyktaturą. "Dedykuję ją naszej walce z faszyzmem, naszemu nieuchronnem zwycięstwu nad wrogiem i Leningradowi, mojemu rodzinnemu miastu” - powiedział Szostakowicz po ukończeniu dzieła. Dziś Symfonia jest ostrzeżeniem dla nas wszystkich, świadomych tego, co może zrobić polityczny despotyzm i autorytaryzm.