Listki figoweWstyd a sztuka
Listek figowy, kawałek materiału, odpowiednia poza – narządy płciowe w historii sztuki ukrywano na wiele sposobów. Cyklicznie powracający purytanizm na swojego największego wroga obrał cielesność. Nagość ukrywano na obrazach Michała Anioła, Suzanne Valadon. Gdy ludzkie ciało pojawiło się w pełnej krasie, jak na „Narodzinach świata” Courbeta, wywoływało szok.