Od Stambułu do Kairu. Inna historia nowoczesności
Stambuł, Bejrut, Bagdad, Kair. Najważniejsze miasta dawnego Imperium Osmańskiego. Artyści z nich pochodzący już od II połowy XIX wieku wyjeżdżali do Europy, poznawać nowe prądy w sztuce. Ta droga zaprowadzi ich jednak z powrotem do własnych kulturowych korzeni. Na tych fundamentach zbudują własne podejście do nowoczesności w sztuce i życiu.