Europejskie dziedzictwo filmowe to kulturowy skarb, który zajmuje szczególne miejsce w programie ARTE.tv. Nawet poza dobrze znanymi klasykami, istnieją ważne europejskie filmy warte odkrycia, które wyróżniają się swoim spojrzeniem na świat, językiem filmowym i obsadą. ARTEKino Classics gromadzi europejskie filmy, które wyznaczają nowe standardy w opowiadaniu filmowych historii.