W 1954 roku rozpoczęła się Algierska wojna o niepodległość. Był to bunt przeciwko francuskiemu reżimowi kolonialnemu kontrolującemu Algierię od 1830 roku. Z okazji 60. rocznicy podpisania Porozumień z Evian przygotowaliśmy serię dokumentalną, która opowiada o tej wojnie wykorzystując relację świadków i materiały archiwalne.