Teatro Massimo
Największa opera we Włoszech – Teatro Massimo – została zbudowana w 1897 roku w sercu Palermo, na pograniczu historycznego centrum miasta i nowych dzielnic. Zamieszki polityczne oraz wpływ mafii zmusiły operę do zamknięcia – na okres 23 lat. Od ponownego otwarcia w 1997 roku Teatro Massimo stało się symbolem politycznego i kulturalnego wskrzeszenia Palermo.