Opera w Zurychu
Opera w Zurychu to największa instytucja kultury w Szwajcarii. Opera będąca spółką akcyjną ma ponad 2400 prywatnych akcjonariuszy i akcjonariuszek – jest zatem do dziś placówką prywatną. Swoją karierę rozpoczynał tutaj Wilhelm Furtwängler, a Nikolaus Harnoncourt pracował prawie 40 lat. Ważne dzieła XX w., jak na przykład Lulu Albana Berga czy Mojżesz i Aron Arnolda Schönberga, miały właśnie tutaj swoje prapremiery.