Teatro Real
Historia Teatru Królewskiego w Madrycie – Teatro Real – jest bardzo burzliwa. Teatr zbudowany w bezpośrednim sąsiedztwie hiszpańskiego Pałacu Królewskiego w Madrycie został otwarty na placu Plaza de Oriente w 1850 rokuw obecności Izabeli II. Teatr należy do najważniejszych instytucji kultury w Hiszpanii i wystawia opery na światowym poziomie.