Wiedeńska Opera Państwowa
Nieczęsto można się spotkać z tak silną świadomością tradycji jak w Wiedeńskiej Operze Narodowej. Co roku wystawianych jest tu 60 produkcji. Także znany na całym świecie Bal w Operze Wiedeńskiej odbywa się właśnie tutaj. Sławni dyrygenci orkiestry, której część muzyków wchodzi w skład znanych na całym świecie Filharmoników Wiedeńskich, to: Gustav Mahler, Ryszard Strauss i Herbert von Karajan.