Festiwal w Aix-en-Provence
„Myśląc o Aix-en-Provence wyobraziłem sobie przedstawienie operowe. Miałem uczucie, że Fiordiligi i Dorabella spacerują po bulwarze Cours Mirabeau, a moje usta same nuciły muzykę Mozarta“ opowiada Gabriel Dussurget, za sprawą którego Aix-en-Provence stało się w 1948 roku miejscem znanego na całym świecie festiwalu operowego. Do dziś Mozart jest co roku wystawiany na festiwalu – na scenie dziedzińca pałacu arcybiskupiego.