Staatsoper Unter den Linden
Opera Państwowa Unter den Linden została założona w 1742 roku na rozkaz króla Prus, Fryderyka II, przy bulwarze Unter den Linden. Opera należy do najważniejszych placówek kulturalnych w stolicy Niemiec. Daniel Barenboim jest głównym dyrektorem muzycznym od 1992 roku. W 2000 roku został wybrany przez Staatskapelle Berlin na dożywotniego dyrygenta.