Gran Teatre del Liceu
Główna opera w Katalonii, Gran Teatre del Liceu, położona jest w samym sercu Barcelony – przy bulwarze Las Ramblas. Teatr zalicza się do najważniejszych scen operowych na całym świecie i regularnie gości na swojej scenie najwybitniejszych solistów i artystów. Po wielkim pożarze w 1994 roku teatr został na nowo otwarty w 1999 roku – operą Pucciniego Turandot.