La Monnaie/De Munt
Po zniszczeniu Brukseli przez wojska Ludwika XIV w 1695 roku na miejscu byłej mennicy został zbudowany teatr. Dzisiejszą salę operową otwarto w 1856 roku, ale słowo moneta nosi w swojej nazwie do dziś. Gerard Mortier, Maurice Béjart i Antonio Pappano przyczynili się do tego, że opera w Brukseli należy do najważniejszych w Europie.